تسمه

تسمه ماشین لباسشویی از مهمترین قطعات لباسشویی میباشد که به عنوان تسمه محرک یا تسمه سرپانتین نیز شناخته می شود، یک حلقه انعطاف پذیر ساخته شده از لاستیک یا مواد مشابه است که موتور ماشین لباسشویی را به درام متصل می کند. نقش مهمی در انتقال نیرو از موتور به درام ایفا می کند و حرکت و چرخش لازم برای ماشین لباسشویی را قادر می سازد تا وظایف خود را انجام دهد.

تسمه معمولاً در پایین ماشین لباسشویی، اطراف قرقره های موتور و درام قرار دارد. هنگامی که موتور فعال می شود، یکی از قرقره ها را می چرخاند که به نوبه خود قرقره دیگر متصل به درام را می چرخاند. این حرکت چرخشی همان چیزی است که باعث می شود درام لباس ها را در طول چرخه شستشو حرکت داده و به هم بزند.

با گذشت زمان، تسمه ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل استفاده مداوم یا کشش بیش از حد فرسوده، کشیده یا آسیب ببیند. نشانه‌های تسمه فرسوده یا معیوب ممکن است شامل یک درام باشد که به درستی نمی‌چرخد، صدای بیش از حد در حین کار، یا اصلاً درام نمی‌چرخد. در چنین مواقعی برای بازگرداندن عملکرد صحیح ماشین لباسشویی، تعویض تسمه ضروری است.

تعویض تسمه ماشین لباسشویی معمولاً شامل دسترسی به مجموعه تسمه، برداشتن تسمه قدیمی و نصب تسمه جدید است. مهم است که اطمینان حاصل شود که تسمه جایگزین با مدل و مدل خاص ماشین لباسشویی سازگار است. دستورالعمل تعویض تسمه معمولاً در دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی یافت می شود یا از وب سایت سازنده تهیه می شود.