پمپ لباسشویی و برد لباسشویی، مهمترین قطعات لباسشویی اتوماتیک

قطعات یدکی ماشین لباسشویی به تک تک اجزا یا عناصر تشکیل دهنده یک ماشین لباسشویی اشاره دارد. این اجزای لباسشویی با هم کار می کنند تا عملکردهای مورد نیاز برای شستشوی لباس ها را انجام دهند. هر یک از این اجزای ماشین لباسشویی وظیفه ای را در ماشین لباسشویی برعهده داشته و با دیگر اجزای ماشین لباسشویی دارای هماهنگی و ارتباط می باشند. آشنایی با اجزای ماشین لباسشویی می تواند به شما در زمان عیب یابی و تعمیر این وسیله کمک نماید. از آنجایی که هر ماشین لباسشویی طراحی خاص خود را دارد، به معرفی قطعاتی می‌پردازیم که در بین همه آن‌ها مشترک است.

 


پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی
یکی از اساسی ترین بخش در ماشین لباسشویی است، به طوری که اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی دچار خرابی شود نمیتوانید از ماشین لباسشویی خود استفاده نمایید .پمپ تخلیه آب در قسمت پایین واشر قرار دارد، معمولاً در مدل‌های با بار بالا به سمت عقب و در مدل‌های بار جلو به سمت جلو قرار دارد. پمپ تخلیه خروج آب از دیگ را در طول چرخه کنترل می‌کند، دیگ را پس از شستشوی اصلی، بعد از اولین شستشو و در طول چرخش نهایی تخلیه می‌کند.


دیگ ماشین لباسشویی
دیگ ماشین لباسشویی معمولا از جنس پلاستیک یا استیل می باشد. معمولا در لباسشویی های رده پایین و ارزان قیمت از دیگ های پلاستیکی استفاده می شود. دیگ های استیل کیفیت و جنس بهتری دارند. دیگ بزرگترین قطعه ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی دو دیگ دارد, آن چیزی که لباس‌هایتان را داخل آن میاندازید، دیگ داخلی است که می‌چرخد و سوراخ‌هایی برای ورودی و خروجی آب دارد و آن چیزی که نمی‌بینید دیگ ثابتی است که به بدنه ای لباسشویی وصل شده، دیگ بیرونی حاوی دیگ داخلی است که از آن محافظت می‌کند و از نشت آب به سایر قطعات ماشین لباسشویی جلوگیری می‌نماید.


شیر ورودی آب ماشین لباسشویی
شیر آب ورودی لباسشویی به قسمتی گفته می شود که دو شیلنگ به آن متصل می باشد. همچنین جریان ورودی آب سرد و گرم را به دستگاه ماشین لباسشویی کنترل می نماید. پس از روشن شدن ماشین لباسشویی و تنظیم برنامه شستشو، دریچه ورودی آب به طور خودکار باز می‌شود تا آب وارد دیگ داخلی شود. سطح آب در دیگ با توجه به مدل ماشین لباسشویی و برنامه انتخاب شده تعیین می‌شود.


شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی
پس از اتمام چرخه شستشو با کمک پمپ تخلیه، آب  وارد شیلنگ تخلیه می‌شود و آب از ماشین لباسشویی خارج می‌شود. شیلنگ ورودی آب که قابل استفاده در ماشین ظرفشویی و لباسشویی است هم برای عبور آب گرم و هم آب سرد قابل استفاده است و به همین دلیل شیلنگ ورودی آب لباس شویی و ظرفشویی در برابر حرارت و فشار آب مقاوم است.

 

 


برد الکترونیکی ماشین لباسشویی
اطلاعات موجود در برد ماشین لباسشویی به گونه‌ای است که به ماشین لباسشویی در عملکرد خود با توجه به نوع لباس کمک کند. این قطعه در واقع مغز ماشین لباسشویی است. تمام اجزای الکتریکی و مدار‌های ماشین لباسشویی در این قطعه گنجانده شده. در واقع، برد الکترونیکی اطلاعات را دریافت می‌کند و پیام را به مسیر‌های مختلف برای انجام عملکرد بهتر ارسال می‌کند.هرچه لباسشویی‌ها پیشرفته‌تر می‌شوند، نشان‌دهنده‌ی این است که از بردهای تخصصی‌تر و به روزتری در آن‌ها استفاده شده.


میکروسوئیچ ماشین لباسشویی
معمولا میکروسوئیچ ها دارای 3 الی 4 عدد فیش هستند که در در میکروسوئیچ های 4 فیش ، سنسورهایی دمایی نیز تعبیه میشوند. وظیفه اصلی میکروسوئیچ اطمینان از بسته بودن درب ماشین لباسشویی برای شروع عملیات شستشو می‌باشد. اگر در بسته نباشد از رسیدن برق به شیر ورودی آب جلوگیری می‌کند.میکروسوئیچ‌های داخل ماشین لباسشویی، سطح آب داخل دیگ، زاویه دیگ و فیلتر‌ها را نیز کنترل می‌کنند.


موتور ماشین لباسشویی
یکی از مهمترین اجزای ماشین لباسشویی، موتور آن است. با همزن کار می‌کند تا حرکت چرخشی مورد نیاز برای شستشو و آبکشی لباس‌ها را ایجاد کند. سرعت‌های مختلفی وجود دارد که با تنظیمی که هنگام شروع بارگیری لباس‌ها انتخاب می‌کنید تعیین می‌شود. موتور معمولاً در مدل‌های با بار بالا در پایین لباسشویی و در مدل‌های بار جلویی، در قسمت عقب قرار می‌گیرد. اهمیت این قطعه به‌اندازه‌ای است که خراب شدن آن باعث ازکارافتادن و بی‌مصرف شدن لباسشویی می‌شود.


تایمر
قطعه ای است که همه اعمال ماشین لباسشویی را تنظیم و هماهنگ می کند. تایمر از حسگرهای مختلف اطلاعات لازم را می گیرد و با توجه به تنظیماتی که صورت گرفته است به قطعات مختلف دستورات لازم را ارسال می کند. این قطعه به تنظیم زمان شستشو برای لباس‌های  شما کمک می‌کند که می‌تواند به صورت دستی یا خودکار تنظیم شود.


فلکه (پولی) ماشین لباسشویی
پولی قسمتی از ماشین لباسشویی است که شبیه یک چرخ بزرگ است که در پشت دیگ قرار دارد. با تسمه دور آن به موتور متصل می‌شود. هنگامی که پولی شروع به چرخش می‌کند، دیگ داخلی نیز می‌چرخد. به عبارت دیگر پولی‌های کوچک و بزرگ ماشین لباسشویی قدرت را بین موتور و دیگ انتقال می‌دهند.


المنت ماشین لباسشویی
المنت ماشین لباسشویی نقش مهمی در کارکرد ماشین لباسشویی دارد که این اطمینان را حاصل می‌کند که آب حین شستشوی لباس‌ها به اندازه کافی گرم است. اگر آب گرم نباشد لباس‌ها به صورت درست و مؤثر شسته نخواهند شد.این قطعه آب داخل دیگ را طبق برنامه شستشو تا دمای دلخواه گرم می‌کند. المنت لباسشویی زیر دیگ اصلی قرار دارد و کاملاً آب‌بندی شده است.

برای اینکه ماشین لباسشویی کار کند، لازم است تمام قطعات موجود در آن کار خود را به ‌درستی و در زمان مناسب انجام بدهند , حین خراب شدن دائم دستگاه، پیشنهاد می‌کنیم در صورت بروز هرگونه مشکلی درمورد قطعات ماشین لباسشویی، قطعات مورد نظر را فروشگاه قطعات لوازم خانگی مازند پلاست نور تهیه نمایید.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات

Hey guys,

I'm trying to sell my house fast in Colorado and I was wondering if anyone had any tips or suggestions on how to do it quickly and efficiently? I've already tried listing it on some popular real estate websites, but I haven't had much luck yet.

I'm considering selling my house for cash, but I'm not sure if that's the right choice.  

Any advice you have would be greatly appreciated.

Thanks in advance!
۱۴۰۲/۳/۲۵
I am sorry, I can help nothing. But it is assured, that you will find the correct decision.

circumspection
[url=https://bimilfporn.top]bdsm after care[/url]
۱۴۰۲/۳/۲۵
LGO4D adalah situs [url=https://lgo4d.online][b]4D SLOT[/b][/url] gampang menang hari ini dijamin jackpot hanya dengan bermain di server thailand minimal deposit 10rb.
۱۴۰۲/۳/۲۴
[url=https://megaremont.pro/vitebsk-restavratsiya-vann]ترمیم حمام ها[/url]
۱۴۰۲/۳/۲۲