آشنایی با قرص های ماشین ظرفشویی

در حال حاضر ماشین ظرفشویی به یکی از وسایل مورد نیاز زندگی ما تبدیل شده چرا که باعث رفاه و آسایش اعضای خانواده می شود و از طرفی زمان کمتری را صرف شست و شوی ظروف میکنیم. شوینده هایی که در حال حاضر برای ماشین ظرفشویی استفاده می شود اغلب به صورت پودر،ژل و قرص تقسیم بندی می شود و طبق آماری که گرفته شده از دارندگان ماشین ظرفشویی،قرص ماشین ظرفشویی دارای محبوبیت بیشتری می باشد.

امروزه قرص های ماشین ظرفشویی در صدر پرفروش ترین مواد شوینده در دنیا قرار دارند .به همین خاطر دانستن اطلاعات کافی و لازم برای نگهداری و خرید قرص ماشین ظرفشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است،ما سعی داریم به نحوه استفاده درست این محصول و بهترین برند ها اشاره ای کنیم و نکاتی را برای مصرف کنندگان هر نوع از قرص های ماشین ظرفشویی که کاربردی و مهم است،ذکر کنیم.

معرفی قرص ماشین ظرفشویی

قرص های ماشین ظرفشویی بر اساس فرمولی تهیه شده اند که به راحتی قادر به انجام عملیات شست وشو باشند.اغلب این قرص ها دارای خاصیت پاک کننده گی بسیار بالایی می باشند و علاوه بر شستن ظروف،ماشین ظرفشویی را هم از آلودگی ها پاک می کنند. هریک از این قرص ها دارای مقدار مناسب شوینده مناسب شست و شوی ظروف می باشند. این قرصها همچنین دارای پوشش مقاوم در برابر رطوبت و گرمای محیط هستند.

اکثراین قرص ها به گونه ای طراحی شده اند تا قابلیت استفاده در آب های مختلف را داشته باشند اما گاهی اوقات برای آب های خیلی سخت ممکن است به نوع خاصی از قرص ماشین ظرفشویی نیاز داشته باشید. از انواع قرص ظرفشویی می توان ترکیبی از ژل، جلادهنده و پودر را نیز مشاهده کرد که از جمله قدرتمندترین انواع شوینده های ظرفشویی به شمار می آیند. 

ساختار قرص ماشین ظرفشویی

اغلب قرص های ماشین ظرفشویی به صورت مکعب مستطیل کوچک تولید شده و وارد عرصه بازار می شوند که باید آن هارا در محفظه مخصوص ماشین ظرفشویی قرار داد.قرص ماشین ظرفشویی اغلب دارای چندین آنزیم می باشد(دونوع آنزیم سازگار با مواد شیمیایی هستند:آنزیم پروتئاز که به تجزیه پروتئین ها کمک می کند و آمیلاز که باعث تجزیه کربوهیدرات ها میشود.)که این آنزیم ها در شست و شوی بهتر ظروف به شما کمک خواهند کرد.

انواع برند قرص های ماشین ظرفشویی

استفاده از قرص های ظرفشویی از برند های معتبر به شکل چشم گیری در سلامت و طول عمر دستگاه شما مؤثر است.قرصی که علاوه بر حفظ سلامت ماشین ظرفشویی، ظرف ها را کاملا تمیز بشوید و بدون آسیب در آن ها،بهترین نتیجه شست و شو را به شما ارائه دهد. 

فینیش  

برند فینیش از محبوب ترین برند های قرص ظرفشویی است.فینیش طیف وسیعی از پاک کننده های ظروف را در مدل های متنوع تولید میکند.فینیش کلاسیک یا معمولی،فینیش All in 1،فینیش کوانتوم لیمویی و فینیش کوانتوم ماکس لیمو فقط 4 مدل از آنها هستند.هر یک از این مدل ها ویژیگی خاص خود را دارند اما بهترین آنها از هر لحاظ فینیش کوانتوم با رایحه لیمو می باشد که بازخود مثبتی داشته وتنها نقطه ضعفی که از آن یاد شده قیمت بالای آن است،که البته با توجه به کیفیت بالای آن ارزش خریدن را دارد.درهنگام خرید دقت کنید زیرا قرص های فینیش با هم متفاوت هستند و برخی از آن کیفیت متوسط و مسلما قیمت پایین تری دارد.

فیری 

برند فیری یکی دیگر از برند های محبوب قرص ظرفشویی می باشد و این برند انواع مختلفی از قرص ها را تولید میکند.از انواع محصولات آن می توان به قرص لیمویی،معمولی،پلاتینیوم و چند کاره آن اشاره کرد.قرص فیری می تواند مقاوم ترین لکه ها از جمله لکه چای و قهوه راکاملا پاک کند.ترکیبات موجود درقرص پلاتینیوم فیری سبب می شود چربی ها کاملا از بین بروند و ظروف درخشان و براق شوند.قرص پلاتینیوم فیری درخودش نمک و جلادهنده دارد اما همچنان باید از نمک استفاده کنید.خاصیت لکه بری آن برای ظروف استیل هم فوق العاده است.

پریل گلد (طلایی)

پریل یک برند آلمانی و واقعا محبوب در بین ایرانی هاست.قرص ظرفشویی پریل گلد(طلایی)به خوبی حساب خودش رابه کاربران پس داده است،این برند از نظر قیمت بسیار با صرفه تر از برند های دیگر است اما کارایی و کیفیت آن با انها تا حد زیادی برابری میکند.پریل قادر است چربی های بسیار سخت را از بین ببرد و علاوه بر این قطعات ماشین ظرفشویی را هم به خوبی تمیز میکند.ظروف و لیوان های شیشه ای با استفاده ازقرص پریل طلایی کاملا درخشان و براق میشوند و همچنین در آن از جلادهنده و نمک استفاده شده است. 

کلارو 

این برند اتریشی هم یکی از بهترین برندهای موجود در بازار ایران است که قیمت نسبتا بالایی دارد اما با توجه به کیفیت فوق العاده اش ارزش خریدن را دارد.اجزای تشکیل دهنده قرص کلارو از موارد اولیه با کیفیت تشکیل شده به این صورت که در آن از ترکیبات فسفات،کلرو سایر مواد خطرناک استفاده نشده است و به همین دلیل دوست دار محیط زیست نیز می باشد.ظروف را بسیار براق و تمیز میکند و رسوبات به جا نمی گذارد.از مزایای دیگر آن که به ماشین ظرفشویی آسیب نمی رساند و عمر آن را طولانی میکند و لایه ای که روی آن را پوشانده خود به خود حل می شود. 

هوم پلاس 

هوم پلاس برندی ایرانی ست که تعلق به گروه صنعتی پاکشو می باشد که انواع شوینده های ماشین ظرفشویی از جمله قرص،پودر،ژل،نمک و...را به بازار عرضه می کند.قرص هوم پلاس قدرت پاکسازی انواع لکه،چربی و سوخته گی مواد غذایی را دارد و در عین حال مانع رسوب گذاری میشود پس در نتیجه سبب افزایش عمر ماشین ظرفشویی نیز میگردد.ماده قرمز رنگ وسط قرص در مرحله آبکشی تمام لکه و شوینده ها را از بین میبرد و ظروف را براق می نماید.بسیاری از مصرف کنندگان هوم پلاس تاکید کرده اند که نسبت به کیفیت بالا،قیمت کمتری را پرداخت می کنند. 

طریقه استفاده از قرص های ظرفشویی

ابتدا یک عدد قرص را درون محفظه مخصوص قرارداده و سپس برنامه مورد نظر خود را انتخاب نمایید،توجه داشته باشید که درطول زمان استفاده از قرص ماشین ظرفشویی دکمه مرتبط با استفاده از قرص فعال باشد.

  1. قرص ها معمولا در بسته بندی مجزا درون بسته قراردارند،یک عدد قرص را از بسته بیرون بیاورید و از بسته بندی خارج کنید(بعضی از برند ها مانند کلاور بسته بندی آن به صورتی است که به خودی خود در آب حل میشود).استفاده بیش از یک عدد قرص تنها باعث ایجاد کف بیشتری میشود و عمر دستگاه را کاهش می دهد.
  2. قرص را درمحفظه اصلی مواد شوینده که بر روی درب ماشین ظرفشویی است قرار داده و درب را ببندید(اگر از قرص های کلاسیک یا معمولی استفاده می کنید،حتما از نمک و جلا دهنده استفاده کنید).
  3. ظروف را مرتب و صحیح در داخل ماشین ظرفشویی قراردهید(بعضی از قرص های ظرفشویی را میتوان نصف کرد و داخل دستگاه قرار داد و این برای زمانی است که تعداد ظروف کم باشد،البته پیشنهاد می شود تعداد ظروف به حد نصاب رسیده باشد و از قرص به طور کامل استفاده شود).
  4. ماشین ظرفشویی را روشن کرده و دکمه استفاده از قرص را فعال نمایید . 

نکته : در هنگام خرید قرص های لباسشویی دقت کنید که قرص های 3 کاره در بازار عملکرد خوبی دارند و تبلیغات قرص های 5 کاره و ... شما را فریب می دهد،و در نهایت اینکه از قرص ماشین ظرفشویی مرغوب و اصلی استفاده کنید تا هم از داشتن ظروف براق و تمیز لذت ببرید و هم عمر دستگاه ماشین ظرفشویی شما طولانی می شود.

نظر خود را بنویسید