تفاوت ماشین لباسشویی دوقلو و اتوماتیک

 در دنیای امروز آن هم با این حجم از مشغله کم‌تر خانه‌ای پیدا می‌شود که ماشین لباسشویی نداشته باشد.ماشین لباسشویی از ضروری‌ترین وسایل منزل است که روزانه مورد استفاده قرارمی‌گیرد. شرکت‌های مختلفی در سراسر دنیا در تولید وعرضه این محصول فعالیت دارند، به همین دلیل نیز ممکن است هنگام خرید کمی سردرگم شوید. امروزه بیشتر افراد به دنبال خرید ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک هستند واما باید بدانید خرید یک ماشین لباسشویی دوقلو در کنار این نوع ماشین لباسشویی‌ها می‌تواند بسیارکمک‌کننده باشد. از طرفی شستشوی ملحفه و انواع پتو برای هر کسی ساده نیست و با بیشتر شدن آپارتمان نشینی نمی‌توان مثل سابق انتظار داشت که با دست یا پا این لوازم سنگین را بشویید.

معرفی ماشین لباسشویی دوقلو

ماشین لباسشویی دوقلو یا نیمه اتوماتیک از انواع ماشین لباسشویی‌های موجود در بازار محسوب می‌شود که با کمک آن عملیات شستشو و خشک کردن به صورت اتومات رخ می‌دهد. این نوع ماشین لباسشویی دارای دو مخزن متفاوت است که در یکی از آن‌ها عملیات شستشو و در دیگری عملیات خشک کردن لباس‌ها صورت می‌گیرد.موتور به کاررفته دراین نوع ماشین لباسشویی آسنکرون (موتور آسنکرون : در موتور آسنکرون با افزایش بار، سرعت کم می شود.) است، به همین دلیل نیز می‌تواند به بهترین شکل عملیات شستشو را انجام دهد.این نوع ماشین لباسشویی بیشتر مختص خانواده‌های پرجمعیت است، زیرا تاحد بسیارزیادی در مصرف آب وانرژی صرفه جویی می‌کند.

به دلیل ظرفیت بالای این نوع ماشین‌ها می‌توانید با تنها یکبار روشن کردن آن تمامی لباس‌های خود را بشویید. البته اگر خانواده کم جمعیتی هستید نیز می‌توانید این نوع ماشین لباسشویی را خریداری کنید و با کمک آن لباس‌های سنگین و گرم را بشویید.برندهای بسیارزیادی در زمینه عرضه و تولید این نوع ماشین‌ها فعالیت دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به پاکشوما  - جنرال -  ادمیران و حایر اشاره کرد. شستشو با این ماشین لباسشویی‌ها عمیق‌تر است و می‌توانید لباس‌ها را جداگانه به مخزن لباس حتی حین کار اضافه کنید.

ماشین لباسشویی‌های دوقلو طراحی ساده‌تری دارند و ارزان قیمت‌تر هستند. برخی از مدل‌های بازار قطعات لباسشویی مثل پرزگیر، هدایتگر آب و حباب ساز دارند و به برنامه‌های شستشو متنوع مجهز هستند. بیشتر لوازم ماشین های لباسشویی دوقلو را شرکت مازند پلاست داراست.

*مزایای خرید ماشین لباسشویی دوقلو :

قیمت پایین

موتورهای کم مصرف

قابلیت اضافه کردن لباس در حین شستشو

هزینه تعمیر پایین و عملکرد ساده

شستشو مجزا و جداگانه انواع لباس

صرفه جویی در آب

فناوری حباب ساز و شستشو موثر

قابلیت پرزگیری لباس‌ها

*معایب خرید ماشین لباسشویی دوقلو :

عدم وجود برنامه شستشو

پرکردن و خالی کردن دستی

جدا بودن مخزن شستشو و خشک کن

مصرف آب زیاد

تمیز نکردن کامل بعضی از لباس‌ها

آسیب رساندن به بعضی از لباس‌ها

معرفی ماشین لباسشویی اتوماتیک

لباسشویی اتوماتیک را میتوان به دو گروه تقسیم کرد :

1 - لباسشویی اتوماتیک و 2 - لباسشویی تمام اتوماتیک (خشک کن کامل )

تفاوت لباسشویی اتوماتیک و تمام اتوماتیک در خشک کردن لباسها میباشد ، ماشین لباسشویی اتوماتیک از سیستم حرارتی برای خشک کردن استفاده میکند در صورتیکه لباسشویی تمام اتوماتیک از سیستم حرارتی برقی برای خشک کردن استفاده میکند . ماشین‌های لباسشویی تمام اتوماتیک به صورت کاملاً خودکار و برنامه ریزی شده فرآیند آبگیری، شستشو، آبکشی و خشک کردن را بدون دخالت دست انجام می‌دهند. این نوع از ماشین‌های لباسشویی امکانات بیشتری دارند و شامل همه لباسشویی‌های جدید می‌شوند.

لباسشویی های اتوماتیک 2 نوع هستند , درب از جلو و درب از بالا. لباسشویی های درب از جلو یک درام افقی دارند که از شدت نیروی موتور برای شستن لباس‌ها و چرخش آن‌ها به طرفین استفاده می‌کند؛ درحالی‌که لباسشویی های درب از بالا یک درام عمودی دارند و از یک پروانه مرکزی برای به حرکت درآوردن لباس‌ها استفاده می‌کند.ماشین لباسشویی اتوماتیک بازده بالا به علت تاثیر کمتری که بر محیط زیست می گذارند، هر روزه بر محبوبیتشان افزوده می شود.

*مزایای خرید ماشین لباسشویی اتوماتیک:

قابلیت شستشوی خودکار بدون دخالت دست

مصرف بهینه آب و مواد شوینده

قابلیت تنظیم دمای آب

برنامه‌های شستشوی متنوع

دوام و عمر طولانی بدون نیاز به تعمیر

سر و صدای کمتر در هنگام کار کردن

اشغال فضای کمتر

*معایب خرید ماشین لباسشویی اتوماتیک:

قیمت بیشتر نسبت نمونه‌های نیمه اتوماتیک

تعمیرات پرهزینه‌تر و سخت‌تر

مصرف برق بیشتر نسبت به نیمه اتوماتیک

عدم امکان اضافه کردن لباس در هنگام شستشو (در نمونه‌های جدید این مشکل حل شده است)

تفاوت ماشین لباسشویی دوقلو و اتوماتیک

به طور کلی فاکتورهایی که باعث تفاوت ماشین لباسشویی اتوماتیک و دوقلو  شده است ، اینها هستند:

روند تمیز کردن - جنبه طراحی - مصرف آب - نصب و راه اندازی - هزینه خرید

روند تمیز کردن

قرار است ماشین لباسشویی روند تمیز کردن لباس را از شستشوی دستی راحت تر کند. باید زمان و تلاش انسانی کمتری صرف شود.یک ماشین لباسشویی اتوماتیک این کار را انجام می دهد ، زیرا آن را بارگیری کرده و سپس یک دکمه را فشار می دهید.فرآیند پاکسازی با کمترین تلاش بشر انجام می شود.با این وجود ، یک ماشین لباسشویی دوقلو هنگام انجام شستن لباس به مقداری دخالت دستی نیاز دارد .شما باید:آب را به وان اضافه کنید . وان را تا سطح مناسب پر کنید تا بار شما را خیس کند . همانطور که آب اضافه می کنید ، باید میزان مواد شوینده ای را که می توانید به آن مقدار اضافه کنید ، بدانید.

لباس های خود را داخل آن قرار دهید . برای داشتن بهترین نتیجه تمیز کردن و اینکه دستگاه شما مدت طولانی تری به شما خدمات دهد ، آن را بیش از حد بارگذاری نکنید. پس از اتمام کار لباسشویی ، آب را تخلیه کنید. لباس ها را از وان شستشو به وان خشک کن منتقل کنید.از این رو ، تصور من این است که یک ماشین دوقلو برای افراد مسن یا کسی که انرژی لازم برای چنین کارهای سخت را ندارد ، ایده آل نیست . همچنین بارگیری لباسشویی و جابجایی لباس به زمان زیادی نیاز دارد.

جنبه طراحی

یک ماشین لباسشویی اتوماتیک متشکل از یک وان است که در آن بار خود را اضافه کرده و خارج می کنید.این به تمایزی نیاز ندارد.همه اتفاقات(شستن و خشک کردن)در یک وان اتفاق می افتد.

از طرف دیگر ، یک ماشین لباسشویی دوقلو دارای دو وان است که یک وان لباس های شما را تمیز می کند و دیگری آن را خشک می کند.هر وان برای پشتیبانی از یک کار خاص طراحی شده است.

مصرف آب

در جایی خواندم که لباسشویی بیشترین مقدار آب را در هر جای دنیا مصرف می کند.من مطمئن هستم که بسیاری از مالکان خانه ها به دنبال راهی برای صرف آب کمتر هستند ، زیرا این امر باعث کاهش هزینه های خانه نیز می شود.

برای یک ماشین لباسشویی دوقلو ، شما باید آب را به صورت دستی پر کنید.این به شما امکان می دهد میزان آب را کنترل کنید.این دستگاه برای مناطق با کمبود آب نیز ایده آل است.هنگامی که شما می توانید مقدار آب موجود در هر بار را کنترل کنید ، می توانید تعداد شستشوها را در هر روز یا هفته نیز کنترل کنید.ماشین لباسشویی دوقلو نسبت به ماشین لباسشویی اتوماتیک از آب کمتری استفاده می کند. بنابراین اگر مهمترین نگرانی شما صرفه جویی در مصرف آب است ، ما ماشین لباسشویی دوقلو را پیشنهاد می کنیم.

نصب و راه اندازی

ماشین لباسشویی دوقلو حجیم هستند.از این رو ، آنها فضای زیادی را اشغال می کنند.اگر محدودیت فضا دارید ، لباسشویی اتوماتیک را انتخاب کنید.

هزینه خرید

ماشین لباسشویی دوقلو ارزان تر از یک ماشین لباسشویی اتوماتیک است.اگر نیاز به صرفه جویی در فضای خود دارید ، به سراغ ماشین لباسشویی اتوماتیک بروید.اگر می خواهید در مصرف آب صرفه جویی کنید ، ماشین لباسشویی دوقلو را انتخاب کنید.اگر فقط نگران قیمت خرید هستید ، ماشین لباسشویی دوقلو را انتخاب کنید.

برای این که پس از خرید ماشین لباسشویی تا سال ها خیالمان از بابت کیفیت دستگاهی که خریداری کرده ایم راحت باشد، لازم است موقع خرید از اورجینال بودن کالای خود اطمینان حاصل کنیم. این کار میسر نمی شود مگر با تهیه ماشین لباسشویی از طریق فروشگاه های معتبری که از ضمانت اصالت کالا برخوردار باشند و خدمات پس از فروش را توسط سازنده اصلی کالا تامین کنند. همواره برای تعمیرات ماشین لباسشویی خود نیازمند قطعات یدکی لباسشویی نیز می باشید.

 فروشگاه اینترنتی مازند پلاست نور , تولید کننده و عرضه کننده انواع لوازم یدکی ماشین لباسشویی اتوماتیک و دوقلو میباشد که این اطمینان را به مصرف کنندگان می دهد که تمامی قطعات یدکی ماشین لباسشویی ارائه شده از طرف شرکت دارای کیفیت بالا میباشد.

نظر خود را بنویسید