ویژگی های یخچال کارآمد

یخچال شما یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی شماست که می‌خواهید بیش از 10 سال را با آن سپری کنید. بنابراین باید برای خرید یک یخچال خوب وقت کافی بگذارید و به اندازه کافی برای انتخاب بهترین یخچال فریزر تحقیق کنید. از آن جایی که تنوع برند، مدل و قیمت یخچال در بازار زیاد است ممکن است در انتخاب یک یخچال مناسب دچار سردرگمی شوید.بنابراین بهتر است در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشید تا با خرید یک یخچال خوب و با کیفیت علاوه بر تامین نیازهای اعضای خانواده از اتلاف هزینه های مصرفی جلوگیری به عمل آورید و همینطور از دیدن آن نیز لذت ببرید.

اندازه یخچال

اولین موضوعی که هنگام خرید یخچال مورد بررسی قرار می‌دهیم، اندازه یخچال است. بهتر است در اندازه به تعداد نفرات خانواده توجه نمائید.

اگر 1 یا 2 نفر هستید، 250 تا 380 لیتر.

اگر 3 تا 4 نفر هستید، 350 تا 530 لیتر.

اگر بیش از 5 نفر هستید، 440 لیتر به بالا.

بهتر است از خرید یخچال‌های کوچک خودداری کنید. یخچال‌های کوچک به دلیل بهره وری انرژی کمتر و کارایی کمتر، نیازمند تعمیرات بیشتری هستند.

فضای مورد نظر

متناسب با فضای آشپزخانه تان یخچال خریداری کنید. توجه کنید که یخچال برای سالم ماندن و کارایی بهتر، نیازمند فضایی مناسب است. به طوری که حداقل 10 متر از اطراف و به ویژه ناحیه پشت از دیوار و لوازم فاصله داشته باشد. بنابراین ابتدا متراژ خالی در آشپزخانه برای جایگذاری یخچال را در نظر بگیرید.

مدل یخچال

یخچال‌ها در انواع و مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند. یخچال فریزر درب از بالا، یخچال فریزر درب از پائین، یخچال ساید بای ساید، یخچال درب فرانسوی ، یخچال دو قلو و یخچال‌ فریزر مینی از انواع یخچال است. متناسب با نیاز و سلیقه خود می‌توانید هر یک را خریداری کنید.

یخچال فریزر درب از بالا

اگر به دنبال یخچالی با قیمت مناسب هستید که فضای کمی نیز اشغال کند، بهترین انتخاب خرید یخچال فریزر درب از بالا است.

مزایای یخچال فریزر درب از بالا

در مقایسه با دیگر یخچال‌ها قیمت مناسبی دارد.

از نظر مصرف انرژی کم هزینه است.

معایب یخچال فریزر درب از بالا

از آن جایی که قسمتی از یخچال در پائین است، برای استفاده از مواد غذایی باید مدام خم و راست شوید.

 

یخچال فریزر درب از پائین

از آن جایی که فریزر آن در پائین قرار دارد، به راحتی می‌توانید به مواد غذایی یخچال دسترسی داشته باشید. این یخچال‌ها مدرن تر از یخچال فریزهای درب از بالا هستند.

مزایای یخچال فریزر درب از پائین

طراحی زیبایی دارد.

کشویی بودن بخش فریزر، کار را راحت می‌کند.

دارای تنوع است.

 معایب یخچال فریزر درب از پائین

میزان سرد کردن آن کمتر از فریزر درب از بالاست.

مصرف انرژی آن زیاد است.

قیمت آن بالاتر از فریزر درب از بالاست.

یخچال ساید بای ساید

یخچال‌های ساید بای ساید، طرحی مدرن تر از یخچال‌های نامبرده دارند. از این رو طرفدار بیشتری دارند. همچنین فضای بیشتری برای قرار دادن مواد غذایی دارند.

مزایای یخچال ساید بای ساید

دارای آپشن‌های زیادی مانند آبسردکن و یخساز است.

دارای طراحی شیکی است.

فضای داخلی بیشتری دارد.

معایب یخچال ساید بای ساید

نیازمند فضای زیادی برای جایگذاری است.

فضای داخلی باریک است و ممکن است نتوانید خوراکی‌های عریض را در آن قرار دهید.

دمای بالا و پائین ممکن است ناهماهنگ باشد.

یخچال فریزر درب فرانسوی

این یخچال‌ها که به صورت فریزر پائین با یخچال دو درب هستند، طرحی جالب و مورد پسند دارند. اگر قصد خرید یخچالی متفاوت و زیبا را دارید، می‌توانید از یخچال‌های درب فرانسوی استفاده کنید.

مزایای یخچال درب فرانسوی

یخ ساز و آبسردکن دارد.

فضای داخلی گسترده‌ای دارد.

پهنای یخچال و فریزر خوب است.

معایب یخچال درب فرانسوی

فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال می‌کند.

از قیمت بالاتری برخوردار است.

یخچال فریزر دو قلو

یخچال فریزر‌های دو قلو، تقریبا قدیمی تر هستند. امروزه بیشتر از یخچال‌های ساید و یا فریزر درب از پائین استفاده می‌شود. اما این یخچال‌ها نیز، از فضای خوبی برخوردارند. بنابراین هنوز هم طرفدار‌های خاص خود را دارند.

مزایای یخچال فریز دو قلو

می توان هر کدام را در فضایی مجزا قرار داد.

ظرفیت ذخیره سازی خوبی دارد.

معایب یخچال فریزر دو قلو

اگر کنار هم قرار بگیرند، فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

یخچال‌ فریزر مینی

این یخچال‌ها با نام‌های مختلفی مثل «کامپکت»، «مینی» یا «هتلی» هم در بازار موجودند و برای استفاده در دفاتر اداری کوچک یا خوابگاه‌ها مناسب هستند. این یخچال‌ها قیمت پایینی دارند و فضای کمی هم اشغال می‌کنند؛ البته معمولا هیچ فناوری خاص و جدیدی در ساخت این یخچال‌ها استفاده نمی‌شود. در کنار اینها سر‌و‌صدا و مصرف انرژی بالایی دارند، برفک می‌زنند و اغلب کیفیت ساخت پایینی دارند.

در این یخچال‌ها معمولا قسمتی به‌عنوان یخدان طراحی شده که می‌توان از آن برای فریز کردن مواد غذایی و آب استفاده کرد؛ البته انجماد در این قسمت در دماهای نزدیک به صفر انجام می‌شود و برای نگهداری در حالت انجماد برای زمان طولانی، مناسب نیست.

رنگ یخچال و جنس بدنه

چهارمین ویژگی که در مبحث راهنمای خرید یخچال و انتخاب بهترین مارک باید مورد توجه قرار گیرد، رنگ و جنس بدنه است. این مورد سلیقه‌ای است. می‌توانید بنابر سلیقه هر جنس و رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید. اما بهتر است قبل از انتخاب رنگ و جنس، به مزایا و معایب هر کدام توجه کنید.

یخچال استیل

یخچال‌های استیل که ضد زنگ هستند، یکی از مدل‌های پرطرفدار یخچال هستند. این یخچال‌ها اگر چه ظاهری زیبا را مهمان آشپزخانه شما می‌کنند، اما به راحتی لک می‌گیرند. بنابراین اگر نمی‌خواهید مدام در حال تمیز کردن یخچال باشید، بهتر است‌ای مدل را خریداری نکنید. می‌توانید به جای این مدل، از مدل‌های مات خریداری کنید. لازم به ذکر است بدنه بیشتر یخچال‌های استیل، مغناطیسی نیست.

یخچال سفید کلاسیک

یخچال‌های سفید، برای آشپزخانه‌های کوچک بهتر است. چرا که آشپزخانه را باز تر نشان می‌دهد. این یخچال‌ها نسبت به یخچال‌های استیل از قیمت کمتری برخوردارند. همچنین تمیز کردن یخچال‌های سفید در مقایسه با یخچال‌های استیل، راحت تر است.

یخچال طرح دار

یخچال‌های طرح دار با رنگ‌های مختلف، تحولی جدید در مدل‌های یخچال ایجاد کرد. این یخچال‌ها ظاهری زیبا و متفاوت را مهمان آشپزخانه شما خواهند کرد. بنابراین اگر به دنبال تنوع هستید، پیشنهاد ما به شما خرید این یخچال هاست.

یخچال سیاه

اگر به دنبال آشپزخانه‌ای تاریک با فضای متالیک هستید، یخچال سیاه برای شما مناسب است. یخچال‌های سیاه اگرچه فضای آشپزخانه را تیره و تاریک می‌کنند، اما برای کسانی که سبک تاریک دوست دارند، انتخاب خوبی است. یخچال سیاه معمولا دارای ویژگی ضد لک و اثر انگشت است.

میزان مصرف انرژی

بهتر است یخچالی تهیه کنید که مصرف انرژی کمتری داشته باشد. اینکار علاوه بر صرفه جویی در انرژی، سبب کاهش هزینه‌های ناشی از پرداخت قبض می‌شود. رتبه بندی برچسب انرژی ستاره که بر روی یخچال چسبانده شده است، به راحتی شما را در میزان مصرف انرژی کمک می‌کند. معمولا برچسب‌های انرژی 4 ستاره، مصرف انرژی کمتری دارند. هر چه تعداد ستاره کمتر شود، مصرف انرژی بیشتر می‌شود.

آپشن‌های یخچال

بهتر است یخچالی تهیه کنید که دارای آپشن‌های جدید باشد. به طور مثال خرید یخچال آبسرد کن دار و یا یخ ساز، کمک شایانی به شما خواهد کرد و راحتی شما را شامل می‌شود. بهتر است یخچالی که خریداری می‌کنید، محفظه‌های مشخصی برای قرار گیری مایعات و یا لبنیات داشته باشد. همچنین طوری طراحی شده باشد که سهولت در تمیزی داشته باشد. همچنین خرید یخچالی که سر و صدای کمتری دارد، بهتر است.

مارک یخچال

آخرین و مهم ترین مسئله، توجه به برندی است که یخچال را از آن خریدای می‌کنید.برند یخچال و کیفیت آن، تضمین کننده کیفیت یخچال است. بنابراین باید حتما به آن توجه نمائید.برخی از مارک های معروف عبارتند از:

جنرال الکتریک

یخچال سامسونگ

یخچال ال جی

یخچال بوش

اگر قصد خرید یخچال را دارید و به دنبال یخچال خوب برای خود هستید، تمام نکاتی که برای خرید یخچال خوب باید بدانید، در مطالب فوق گفته شده است. جنس یخچال، مارک یخچال، اندازه، آپشن هایی که باید داشته باشد و… از ویژگی‌های مهم در خرید یخچال است.ناگفته نماند که حتما در هنگام خرید به خدمات پس از فروش نیز دقت کنید تا در زمان تعمیر بتوانید به راحتی قطعات یدکی یخچال را فراهم کنید.

 

نظر خود را بنویسید