چه شوینده ای برای ماشین ظرفشویی مناسب است؟

یکی از لوازم خانگی که امروزه وارد خانه ها و آشپزخانه های ما شده است ، ماشین ظرفشویی می باشد. همواره انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی مناسب یک چالش بوده و خرید این وسیله از اهمیت بالایی برخوردار است . شاید انتخاب و خرید یک ماشین ظرفشویی با کیفیت و امکانات که ساخت یک مارک معتبر و خوب باشد از اهمیت بالایی برخوردار باشد. اما این کار به تنهایی شستشوی تمیز ظروف شما را تضمین نمی کند.

 علاوه بر تهیه ماشین ظرفشویی مناسب ، شما نیاز دارید که در تهیه شوینده مناسب نیز دقت لازم را به خرج دهید. چرا که تهیه یک شوینده مناسب و با کیفیت ، علاوه بر این که شستشوی خوبی را برای ظروف شما به همراه خواهد داشت؛ از نظر اقتصادی نیز برای شما بصرفه خواهد بود. لذا انتخاب یک ماده شوینده خوب دارای اهمیت بالایست.

انواع مواد شویند ماشین ظرفشویی

درکل شوینده ماشین های ظرفشویی ، با توجه به شکل و ماهیتشان به سه دسته عمده تقسیم می شوند. که عبارت است:

شوینده های پودری

شوینده های قرصی

شوینده های ژله ای

هر کدام از این مواد دارای ویژگی های مخصوص خود می باشند. قرص‌ها قدرت بالاتری در شستشو دارند ، ژل ها شستشوی ملایم تری داشته و پودر‌ها قیمت پایین تری دارند. که هر یک توسط برندهای مختلف و در انواع مختلف تولید و توزیع می شوند.

شوینده های قرصی شکل

شوینده های قرصی که خود در سه نوع قرص معمولی ، قرص کوانتوم و قرص همه کاره در بازار موجود می باشند. استفاده از این شوینده ها در صورتی که مایل به استفاده راحت تر از ماشین ظرفشویی تان هستید به شما پیشنهاد می شود. قرص های کوانتومی را برای هر نوعی از ماشین ظرفشویی ، پیشنهاد می کنیم. چرا که تجربه ثابت کرده است که نتیجه استفاده از این قرص ها ، تمیزی بی نظیر در ظروف شست و شو شده است. علاوه بر این قرص کوانتوم پوسته ژله ای و قابل حل در آب دارد و شما از کندن پوست قرص نیز معاف می باشید.

مزیت‌های قرص ماشین ظرفشویی

این شوینده‌ها از تنوع زیادی برخوردار هستند.

اغلب قرص‌ها حاوی مایع جلادهنده می‌باشند.

قرص‌ها قدرت پاک‌کنندگی و چربی‌زدایی بالایی دارند.

این شوینده‌ ماشین ظرفشویی دارای قابلیت از بین بردن جرم‌ و رسوب درون دستگاه می‌باشد.

اغلب قرص‌ها حاوی رایحه ملایم و دلپذیر هستند.

معایب قرص‌ ماشین ظرفشویی

قیمت قرص‌های ماشین ظرفشویی از سایر شوینده‌ها گران‌تر است.

استفاده از این شوینده را به دسته‌ای از افراد که عادت دارند در هر بار استفاده مقدار متفاوتی ظروف داخل دستگاه قرار دهند، توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا، قرص‌ها از انعطاف کمی نسبت به سایر شوینده‌ها برخوردار هستند.

برخی از قرص‌ها فرآیند آبکشی را افزایش می‌دهند تا رسوبات معدنی به طور کامل از بین برود.

شوینده های پودری شکل

شوینده های پودری از قیمت پایین تری نسبت به دیگر شوینده ها برخوردارند و از این رو به صرفه تر می باشند. در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که یک پودر اصل و خوب را خریداری نمایید. این روزها پودرهای تقلبی در بازار خیلی زیاد شده اند. اما چنان که به قیمت زیاد اهمیت نمی دهید و تنها کیفیت بهتر کار برایتان مهم است ، در این صورت قرص ها بهترین گزینه هستند.

شوینده های ژله ای شکل

شوینده های ژله ای به صرفه ترین و بی ضرر ترین شوینده های موجود ، برای دستگاه های ظرفشویی هستند. این شوینده ها خواصی مشابه با پودر دارند و همچنین از مزایایی چون حلالیت سریع ، عدم رسوب در دستگاه ، کم حجم بودن و مقرون بصرفه بودن را دارا می باشند. استفاده این شوینده به همراه مقدار متناسب نمک و مایع جلا دهنده ، می تواند این محصول را به بهترین ماده شوینده ماشین ظرفشویی تبدیل نماید.

دیگر مواد مورد استفاده برای ماشین ظرفشویی

ماده جلا دهنده

جلا دهنده ماده ای است که در آخرین مرحله وارد سیکل شستشو شده و در 5 دقیقه آخر با همراهی بخار آب ، ظروف داخل ماشین را براق کرده و به خشک کن دستگاه کمک می کند تا هیچ لکه ای بر روی ظروف باقی نماند. در رابطه با ماده جلا دهنده شما می باید اندکی دقت به خرج دهید. چرا که ماده جلا دهنده تقلبی ممکن است باعث زنگ زدگی شدید در ناحیه زیرین محافظ جلا دهنه شود و یا خوردگی شدیدی را در کف ماشین ایجاد نماید.

وظایف مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی

افزایش سرعت فرآیند خشک شدن ظروف.

ایجاد درخشندگی و شفافیت بیشتر ظروف.

محافظت از ظروف شیشه‌ای و کریستال در مقابل خط و خش.

جلوگیری از ایجاد لکه آب بر روی ظروف.

استفاده از مایع جلادهنده، شما را از پولیش کشیدن با دستمال تمیز، بی‌نیاز می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر از مایع های جلادهنده به مقاله بهترین جلادهنده ماشین ظرفشویی رجوع کنید.

نمک شستشو ظرفشویی

نمک ظرفشویی عضوی جدانشدنی مواد شوینده ماشین ظرفشویی شماست، همان طور که ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف به قرص و یا ژل ماشین ظرفشویی احتیاج دارد به همان میزان نیز به نمک ظرفشویی احتیاج دارد، همان طور که می دانید یک ظرفشویی برای شستن ظروف از فشار آب برای این کار استفاده می کند که این فشار می تواند باعث کدر شدن و خش افتادن ظروف شما شود، در اینجا ماشین ظرفشویی با استفاده از نمک، میزان سختی آب را کاهش می دهد تا در طی شستشو باعث جلوگیری از خش افتادن ظروف و کدر شدن آن ها شود.

از دیگر کارایی های نمک در ظرفشویی، کاهش رسوبات آهکی است؛ در طول زمان رسوبات آهکی باعث باریک شدن و گرفتگی مسیر آب در ماشین ظرفشویی می شود و این باعث می شود ماشین ظرفشویی برای اینکه بتواند آب را با فشار مناسب پمپ کند فشار بیشتری به موتور بیاورد و در نتیجه این مسئله باعث کاهش طول عمر ماشین ظرفشویی شما می شود.

چه شوینده‌هایی را برای ماشین ظرفشویی انتخاب کنیم؟

انواع شوینده ماشین ظرفشویی در دسته شوینده‌های گران قیمت قرار دارند. بنابراین، لازم است با ترکیبات فعال، انواع شوینده‌ها آشنا شوید. بلیچ و آنزیم‌ها از مهم‌ترین ترکیبات فعال ماشین ظرفشویی به حساب می‌آیند. برای مثال، بلیچ‌ها وظیفه از بین بردن لکه‌ها از روی ظروف را بر عهده دارند. این ترکیبات می‌توانند تمامی لکه‌های غیر چرب مانند لکه میوه و قهوه را پاک کنند. از سوی دیگر، انواع آنزیم‌ها می‌توانند لکه‌های چربی، جرم‌ها و لکه‌های پروتئین را به خوبی تمیز نمایند.

هر دوی این ترکیبات به یک اندازه اهمیت دارند. به همین خاطر، سازنده‌های شوینده ماشین ظرفشویی از این ترکیبات در انواع شوینده‌ها استفاده می‌کنند تا باعث ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی شوند. شاید برایتان جالب باشد که هر دوی این ترکیبات را نمی‌توان به طور همزمان در ساختار ژل‌ها به کار برد؛ زیرا، بلیچ‌ها در شوینده‌هایی با ماهیت مایع، باعث از بین رفتن آنزیم‌ها می‌شوند. قیمت شوینده ماشین ظرفشویی مهم‌ترین گزینه برای برخی از افراد، هنگام انتخاب شوینده مناسب است. قطعا پودرها ارزان‌ترین شوینده ماشین ظرفشویی هستند. اما، خبر بدی که در رابطه با پودرها وجود دارد این است که امروزه، مصرف این شوینده‌ها در برخی از کشورها منسوخ اعلام شده است. از سوی دیگر، تنوع قرص‌ها و استفاده راحت از آن‌ها، باعث افزایش محبوبیت آن‌ها در مقایسه با سایر شوینده‌ها شده است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که از چند شوینده ماشین ظرفشویی برای شستشوی انواع ظروف استفاده کنند.

 

نظر خود را بنویسید